Sunday, July 7, 2013

Bibliography of videos about file-sharing, copyright, intellectual property and remix culture (Version 0.1)

The new media have changed how the works of art are both created and distributed. The computer as a convergent tool of production has lowered the barriers for creative expression through sampling, remixing, creating derivative works, translations,... and the process of distribution has been changed massively by the wide-spread internet and by near-zero price of copying and sharing digital files, ease of global spread and emerging sharing communities.

Monday, February 25, 2013

Tri videá pre podujatie vydavateľstva Lom

V spolupráci s Jonášom z Lomu sme vytvorili reklamnú kampaň - sériu troch videí - pre podujatie, ktoré organizuje 25.2. 2013 vo Fuge v Bratislave.

Monday, December 24, 2012

Hĺbková sonda do populárneho filmového torrentového trackeru

Vyšiel mi článok v českom filmovom časopise Cinepur č. 84 (2012), Hĺbková sonda do populárneho filmového torrentového trackeru, kde som sa venoval zdieľaniu filmov na vybranom súkromnom filmovom torrentovom serveri. Vzhľadom na to, že Cinepur je na pomedzí odborného a esejistického štýlu, snažil som sa tomu trochu kostrbato prispôsobiť.
Disclaimer: Niektoré časti článku sú v chladnej surovej (nečitateľnej? :) podobe , ktorú som sa chystal skrášliť, ale aj keď som článok poslal pred uzávierkou na pripomienkovanie, bol publikovaný viacmenej tak, ako som ho zaslal. Pridal som zopár ilustračných obrázkov a doplnil odkazy na články, ktoré som sa chystal doplniť počas imaginárnej korekcie (spoznateľné podľa značky [x]).

Sunday, December 23, 2012

Friday, December 7, 2012

Mrkva/Bolka split (2012, Lom)

Napísal som tlačovú správu pre vydavateľstvo LOM, k ich prvému releasu - split Mrkva/Bolka.

Tuesday, September 18, 2012

Monday, June 18, 2012

Wilsonic 2012 report

Hudobný festival Wilsonic bol kedysi pýchou Bratislavy. Okrem miestnych fanúšikov eklektronickej alternatívy si postupne začal získavať aj návštevníkov z okolitých krajín a uznanie svetovo uznávaných publikácií. Pre bežného návštevníka prebiehalo ôsme vydanie festivalu v roku 2009 bez problémov a naznačovalo ešte veľkolepejšiu budúcnosť. Napriek tomu sa čosi zlomilo a festival opustili povrchní mecenáši. Na tri roky upadol do bezvedomia, z ktorého sa preberal len na menej náročnú organizáciu klubových podujatí.